Booming Brazil

brazil_emerce1brazil_emerce2

Als er iets in Brazilië duidelijk is, dan is het wel de tomeloze energie die er van alle straathoeken vanaf spat. Terwijl het Nederlandse elftal op een rondvaartboot door de kanalen van Amsterdam trok stonden om half één ‘s nachts duizenden jonge Brazilianen in het donker te voetballen. Zelfs in de winter joggen duizenden mensen over de stranden van Ipanema, staan er honderden mannen dag in dag uit zich uit te sloven bij de openbare fitnessruimtes en probeert iedereen er mooi uit te zien. Brazilië zit in de lift, en dat zie je vooral in Rio de Janeiro. De stad mag de komende jaren het WK Voetbal en de Olympische Spelen organiseren, de economie heeft geen last van de crisis en techbedrijven, start-ups en de advertentie-industrie ziet enorme kansen. En ze hebben er zin in.

,,Je moet naar de wereldeconomie in 2020 kijken. Dan gaan landen als Brazilië, Rusland, India en China (BRIC) de dienst uitmaken. Vergeet Italië, Frankrijk of Spanje. Dat is de oude wereld, bij ons gaat het gebeuren”, legt Antonio Gil uit. Hij is de president van Brasscom, de koepelorganisatie van Braziliaanse IT-bedrijven en een groot voorvechter van de digitaal-economische agenda. Hij zweert erbij dat het land op het punt staat de wereldmarkt te veroveren. ,,Of het nu vernieuwing in de gezondheidszorg, het onderwijs of de bankensector is, alles gaat met paardesprongen vooruit. Bij jullie in Europa is iedereen maar bang voor verandering, hier is iedereen vurig enthousiast over de toekomst”. [PDF]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>